مجموعه ما شما را به خرید بهترین محصولات ترمه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

عرضه کننده پارچه ترمه ابریشمی

آنچه در این مقاله میخوانید.....

پارچه ترمه ابریشمتاریخچه ترمهترمه نفیس یزدپارچه ترمه ابریشمتولیدکننده ترمهپارچه ترمه ابریشمقیمت ترمه اصل قدیمی
پارچه ترمه ابریشم

آیا مراکز بزرگ عرضه کننده پارچه ترمه ابریشم در سراسر ایران را می شناسید؟ پارچه ترمه ار منسوجات سنتی است که به صورت فراوان در استان یزد تولید و عرضه می شود.

پارچه ترمه ابریشم

تاریخچه ترمه

معنی لغوی ترمه درخت سروی است که نوک آن خمیده شده باشد. از این طرح در بافت اغلب نقش های ترمه ها در گذشته تا کنون نیز استفاده می شود.

ترمه ازتار و پود تشکیل می شود که در گذشته تار آن از ابریشم طبیعیو نخ پنبه بوده و برای پود آن از کرک و پشم گوسفندان استفاده می شده است. ترمه ها از روش دستی بافی و دستگاه های چوبی که برای بافت احتیج به دونفر استادکار و گوشواره کش داشتند، امروزه به صورت نیمه صنعتی و ماشینی در آمده اند و مانند فرش های ماشینی بافته می شوند. البته نخ استفاده شده برای بافت این نوع پارچه سنتی ابریشم مصنوعی می باشد.

پارچه ترمه ابریشم

ترمه نفیس یزد

یکی از صنایع دستی که جزو منسوجات است و بافت آن هنوز هم در استان یزد ادامه دارد ترمه می باشد. آنچه که این هنر را از گذشته تا به امروز زنده نگه داشته و به آن شهرت جهانی نیز بخشیده است، کیفیت بافت و  نخ استفاده شده در آن است. ترمه نفیس یزد با طرح های سنتی و زیبایی که دارد دل هر بیننده ای را به سمت خود جذب می کند او را به خرید این محصول نفیس راغب می کند.
اغلب این پارچه سنتی را با نقش های بته جقه و سرو می شناسند. طرح هایی که از گذشته به یادگار مانده و هنوز هم دربافت پارچه های ترمه ماشینی از این نقوش استفاده می شود.

از دیگر نقش های سنتی ترمه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بته سروی
  • بته بادامی
  • محرمات
  • شاه عباسی
  • بته خرقه ای

اگر قصد خرید پارچه ترمه با طرح سنتی و قدیمی دارید هنگام خرید به نقوش آن توجه داشته باشید.

پارچه ترمه ابریشم

تولیدکننده ترمه

به دلیل اینکه استان یزد یکی از قطب های بزرگ تولید منسوجات در کشور است، بافت ترمه نیز در این شهر رواج زیادی دارد و تولیدی های کوچک و بزرگ فراوانی نیز به بافت و تولید این نوع پارچه سنتی و نفیس مشغول هستند. البته تمام این تولیدی ها ترمه ابریشم نمی بافند. بلکه تعداد زیادیا ز این کارگاه های ترمه بافی با بافت ترمه پلی استر مشغولند.
برای خرید ترمه ابریشم باید حتما از فروشنده و یا تولیدکننده جنس پارچه را سوال کنید و او را از خرید خود برای شناخت و سفارش نوع ابریشمی ان مطلع کنید.

پارچه ترمه ابریشمی ویژگی های مخصوص به خود را دارد که می توان با اندکی دقت و توجه آن را از نوع پلی استر به راحتی تشخیص داد:

  • ابریشم نخی بسیار لطیف و ظریف دارد.
  • تراکم بافت ترمه ابریشم بسیار بالاتر از نوع پلی استر ان است.
  • رنگ های نخ ابریشم بسیار براق تر و درخشان تر هستند.
  • اگر پارچه خام ابریشم را از پشت نگاه کنید می توانید براقی و لطافت نخ ها و رنگ ها را مشاهده کنید.
  • تعداد رنگ های مورد استفاده در ترمه ابریشمی بیشتر از نوع پلی استری است.

پارچه ترمه ابریشم

قیمت ترمه اصل قدیمی

منظور از ترمه اصل قدیمی ترمه ایست که حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال قدمت داشته باشد و ممکن است هنوز هم افرادی باشند که از مادربزرگ های خود پارچه ترمه ابریشمی را یادگار داشته باشند. قیمت گذاری بر روی این ترمه ها نیز کاری دشوار است و نیاز به متخص و کارشناس این هنر دارد یعنی فردی که خود بافنده دستی این کار باشد و شغل پدران خودش نیز همین ترمه بافی بوده باشد. در استان یزد هنوز هم افرادی هستند که به صورت محدود و سفارشی ترمه ابریشم را با دست و دستگاه چوبی می بافند. افرادی مانند آقای هاشمی صاحب شرکت ترمه هاشمی و آقای حسینی صاحب برند ترمه حسینی.

اگر برای تجارت و یا حتی مصرف خانگی قصد خرید طاقه ای پارچه ترمه ابریشم دارید می توانید از طریق این سایت اینترنتی با ما در ارتباط باشید و محصل مورد نظر خود را سفارش دهید.

فاطمه باقری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: فاطمه باقری

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09136707183

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: termesazi@

email icon ایمیل: termehara@gmail.com

مجموعه ما شما را به خرید بهترین محصولات ترمه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Call Now Buttonتماس بگیرید